Ana içeriğe atla

"unut artık onu"

dişiyle, tırnağıyla kazanılmış
ama sonunda kaybedilmiş bir zafer gibi
benim olan zafer
bir başkasının olmak üzere
tıpkı ülkem gibi
ve o emperyalist güçlerin uşağı
oturup karşımda gözlerimin içine bakarak
"unut artık onu" diyor
tepki veremiyorum
oysa ben inanç ve kanaatimin gereğini yapmalıyım
***
kadınım
soğuk odamda geçti çocukluğum
sobalı evimde
kalorisi düşük kömürler yakardık
kar yağarken her gece
ve karbondioksit gazının bize sis diye yutturulduğu devirlerde
bir dilim kuru ekmek yerdik ama o da şerefimizle
***
kaybetmek için bir şeyler vermeli dedi o kapitalist
bir şeyler verirken de özünü unutturmalı
düzeni böyle kurdu o şerefsiz
yalanlarla bir nesli uyutmalı
***
kadınım
bir bisikletim olmadı hiç benim
gidemedim hayallerimin peşinden uçarcasına
ya da ne bileyim meşin bir topum
koşamadım ardından
hatırlarım bazen top yapardık çöpe atılmış kola kutusundan
istedikleri de oydu
koş bizim markalarımızın ardından
bir keresinde
hava atmak için bir çocuk
getirmişti yerli malı haftasında okula
lıkır lıkır içmişti gözümüzün önünde
***
"unut artık onu" diyor
tepki veremiyorum
oysa ben inanç ve kanaatimin gereğini yapmalıyım
artık bu gaflet uykusundan uyanmalıyım

Mert HEPER 22.10.2012

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

sen

senin hepsi, hepsi senin şiirlerin
sadece sen bilmiyorsun...
ben içimde tutuyorum bu deli sevdayı
ve kalbime gömdükçe sevgimi, krizlerim oluyor "kalbim"de irili, ufaklı
sen benim olamayanımsın
olamayan yarım
istesem de olamayacak olanım

Mert HEPER 20.11.2014

içimdeki bu sevda

bir umut var içimde
biliyorum
ülkemde masmavi bir gökyüzü ile sabaha uyanacağız
sen mutlu
ben mutlu
biz mesut
biliyorum bir gün seninle el ele gülümseyeceğiz
yarınlar daha güzel olacak
inanarak yürüyeceğiz
senin sözlerinde hayat bulacak her dileğimiz

bir umut var içimde
biliyorum
en karanlığın dahi bir sonu var
ve sen
ve ben
ve biz
aydınlığa çıkacağız
gözlerinin içi gülecek bana bakarken yeniden
devrim şarkıları söylenecek sokaklarda
saçların rüzgarda dans edecek usulca

bir umut var içimde
yemyeşil gözlerin denizin mavisi ile karışacak
iyot kokusu dolduracak ciğerlerimizi
kumsalda kahkahaları çocukların
içimizde bahar yelleri
sen
ben
biz
yani ikimiz
aşk diye bağıra bağıra şarkı söyleyeceğiz

bir umut var içimde
kalbimin tam ortasında bir umut
umudumun adı sen
umudumun adı ben
umudumun adı biz
içimdeki bu sevda ülkem kadar kutsal
çocuklar kadar temiz

Mert HEPER 18.04.2017

Muhyiddin eski dost

Güldü yüzüme bugün Muhyiddin
Bende ona
Acı acı baktı sonra
"Ne oldu" diye soramadım
Muhyiddin eski dost
Anladı tabi içimi
Bir o anlar zaten
Gerisi yalan anlar
Güldü yüzüme bugün Muhyiddin
Sonra gittim bir çay içtim şekersiz
Martılar uçtu
İyot koktu rıhtım
Ciğerlerimde bir sızı
Muhyiddin gönül hırsızı
Secde edesim geldi
Öyle de sıcak ki
Sıcağa alıştırdılar diye fısıldadı kulağıma
Sonra...
Güldü yüzüme bugün Muhyiddin
Kazak nerede dedim
Acı acı baktı sonra
"Ne oldu" diye soramadım
Muhyiddin eski dost
Eski dosttan post olmaz
Bir o anlar dedim
Anlamadı Muhyiddin
Mert HEPER 14.08.2017